Brněnské pracoviště OAMPu se stěhuje a bude měsíc zavřené

Máte firmu nebo pobočku, která sídlí v Brně a zaměstnáváte tam i nějaké zahraniční zaměstnance, kteří budou brzy potřebovat zajít na brněnské pracoviště Odboru azylové a migrační politiky (OAMP)? Pak je důležité vědět, že právě brněnské pracoviště OAMPu bude od 17. prosince 2020 uzavřeno z důvodu stěhování. Znovu se otevře 18. ledna 2021 na nové adrese. 

Stěhování na novou adresu

Brněnské pracoviště OAMPu v současnosti sídlí na adrese Mariánské náměstí 1, Brno – Komárov. Tato kancelář se ovšem 17. prosince 2020 uzavře, aby byla v průběhu měsíce přesunuta na adresu Tuřanka 115, Brno – Slatina. Znovu se tak otevře 18. ledna 2021.

Pokud tedy vaši zahraniční zaměstnanci vědí, že budou v blízké době potřebovat na OAMPu něco vyřídit, je potřeba, aby to udělali do 17. prosince. Pokud to do tohoto data nestihnou, nezbyde jim než počkat, až se pracoviště OAMPu znovu otevře na nové adrese. Proto doporučejeme, aby si případnou schůzku sjednali co nejdříve. 

Jak se na novou adresu vaši zaměstnanci dostanou

Se změnou adresy se hodí znát cestu, jak se na nové pracoviště dostat. Nejlepší je jet autobusem č. 77 z ulice Úzká až na zastávku Slatina, Závod. Autobus jezdí přibližně každých 15 minut a trvá přibližně 25 minut. Z této zastávky to pak na brněnský OAMP trvá přibližně osm minut pěšky.

empty office
Brněnské pracoviště OAMPu bude mezi 17. prosincem a 18. lednem uzavřeno.

Fungování pracovišť OAMPu během nouzového stavu

Vzhledem k probíhající pandemii koronaviru a trvajícímu nouzovému stavu se na fungování úřadů vztahují omezení. Totéž platí i o pracovištích Ministerstva vnitra, k nimž patří i pracoviště Odboru azylové a migrační politiky.

V současnosti jsou proto tato pracoviště klientům otevřena pro klienty pouze po předchozí domluvě. Domluvit si novou schůzku na OAMPu je možné pouze pro vyřízení důležitých a naléhavých záležitostí.

Mezi tyto výjimky patří například:

  • registrace při příjezdu;
  • zpracování biometrických dat;
  • vydávání povolení k pobytu;
  • vydávání tzv. překlenovacího štítku (v případě, že je předložen doklad o nezbytnosti tohoto úkonu);
  • příjem žádostí o:
    • dlouhodobá víza a povolení k dlouhodobému pobytu;
    • změna z dlouhodobého víza na dlouhodobý pobyt;
    • povolení k pobytu pro děti narozené v České republice;
    • změna účelu povolení k dlouhodobému pobytu.

Pokud nebude mít váš zaměstnanec předem domluvenou schůzku, nebude moct na pracoviště OAMPU vstoupit. Schůzku si lze domluvit online nebo telefonicky – kontakt najdete na frs.gov.cz.

Potřebuje váš zahraniční zaměstnanec poradit s tím, jak současná situace ovlivňuje jeho pobyt v České republice? Můžete mu poslat odkaz na náš příští online webinář s našim imigračním expertem Oldřichem Langem.

Zdorj obrázku: unsplahs.com

Anna Minjaríková

Hello, readers! My job is to provide you with some interesting tips and useful information about all the things Czech. ♫ I'll be there for you! ♫

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *